AGENT ZA NEKRETNINE – PONOS I PREDRASUDE

Autor:
Diana Perger
Objavljeno:
4/10/2024
Autor:
Objavljeno:
4/10/2024
AGENT ZA NEKRETNINE – PONOS I PREDRASUDE

Kako je krajnji cilj mojih blogova čitateljima približiti svijet nekretnina i sve što se oko toga i u vezi toga događa, za ovaj sam blog izabrala temu koja bi trebala razbiti predrasude o zanimanju “agent za nekretnine”.

Naime, kroz razgovor sa ljudima, prvenstveno korisnicima naših usluga, a onda i šire, svakodnevno se susrećem sa predrasudama, koje kroz svaki novi posao kupoprodaje moramo pobijati i dokazivati vrijednost tog zanimanja.

Prvo da naglasim da predrasude koje korisnici imaju nisu nastale bez razloga. One su prvenstveno našle temelj još ranih devedesetih godina kada se to zanimanje počelo pojavljivati u Hrvatskoj, a jedina saznanja koja smo o tom zanimanju svi mi zajedno imali dolaze iz američkih filmova gdje se agente za nekretnine povezuje sa beščutnošću, brzom lovom i enormnim bogatstvom. Da razbijem tu predrasudu reci ću samo ovo . . . i mi hrvatski agenti gledamo te filmove kao nešto imaginarno i potpuno neutemeljeno na našem tržištu.

Iduća predrasuda je došla iz razloga nepostojanja nikakvog zakona koje bi reguliralo to zanimanje i ako ćemo iskreno zaista je bilo agenata koji su više od jednog desetljeća radili po sistemu “ugrabi”, “prevari”, “slaži” i “nestani”.

Sve to gore navedeno je dovelo do toga da zanimanje agent za nekretnine u ljudima izaziva odbojnost i već ranije spomenute predrasude. Svako zanimanje sa sobom nosi neku stigmu, neko breme, i smatram da je ova kolumna dobar način da se čitatelje informira o našem zanimanju, kako bi uostalom u odabiru “svog” agenta ili “svoje” agencije znali odabrati pravu. Dakle, vratimo se na početak kolumne i prve predrasude nastale iz američkih filmova. Hrvatski agenti za nekretnine ne rade na obali Floride ili Miami beacha i ne posreduju pri prodaji nekretnina koje se cijene u milionima eura ili dolara, gdje se provizija računa u stotinama tisuća već spomenutih valuta i gdje je tržište za agencije tako regulirano da nitko ne prodaje svoju nekretninu samostalno. Hrvatski agent za nekretnine posluje sa komercijalnim nekretninama, gdje se s jedne strane bori sa nedostatnom vlasničkom dokumentacijom, a s druge strane nelojalnom konkurencijom. Iako je već zadnjih desetak godina naše zanimanje ipak regulirano zakonom, stječe se dojam da je nelegalna konkurencija i crno tržište veće i jače nego li i u jednom drugom zanimanju. Posredovanjem se pomalo bave svi . . . susjed iz stubišta, umirovljenik koji želi malo popraviti mirovinu ili kućanica u pauzi između kuhanja ručka i peglanja veša. Ovim putem upozoravam korisnike usluga agencija da provjere s kim imaju posla. U konačnici i za frizera, mehaničara ili vodoinstalatera pitamo za preporuku . . .zašto to onda ne napraviti i kod agenta za nekretnine?!

I najvažnije. . .provjerite licencu!

Druga predrasuda koja pobija tezu “ugrabi”, “prevari”, “slaži” i “nestani” je opis znanja koje jedan kvalitetan agent mora imati. Dakle, nakon što ste dobili preporuku i provjerili licencu ostaje Vam uvjeriti se u njegovu stručnost, količinu znanja i iskustva. Dakle, profesionalan agent za nekretnine nije pokazivač nekretnina!! On mora bit dobar, nenametljiv trgovac koji je u stanju prepoznati želje i mogućnosti klijenta. To nas dovodi do bitne karakteristike agenta koji mora biti odličan psiholog i prepoznati neizrečeno. Ako je sve to zadovoljio i pronašao nekretninu kakva klijentu odgovara, tada dolaze njegova druga znanja u prvi plan, a to su znanja o poreznim propisima da klijenta upozori koja ga još davanja i u kojem iznosu očekuju kupnjom nekretnine, o pravnim segmentima posla kako bi klijentu objasnio vlasničku strukturu pojedine nekretnine i ujedno garantirao za čist i legalan posao, o mogućnostima financiranja kako bi klijent što bezbolnije prošao kroz proceduru plaćanja i po mogućnosti uštedio dali na kupoprodajnoj cijeni ili na dodatnim plaćanjima popratnih usluga kao što su provizije banaka, trošak javnog bilježnika i sl., o ponudama banaka i njihovih kreditnih linija kako bi klijentu uštedio vrijeme obilaska banaka, o subvencijama države također zbog uštede i korištenja eventualnih benificija na koje klijent ima pravo. Ako to okrenemo i kao klijenta dobijemo prodavatelja nekretnine, tu se od agenta očekuje da bude marketinški stručnjak koji će kvalitetno i stručno nekretninu “pripremiti” za tržište i marketinški je ponuditi potencijalnim kupcima.

Nadam se da će sve ovo gore nevedeno doprinijeti u promjeni percepcije našeg zanimanja. Da će nam se naši korisnici obraćati s više povjerenja, da će biti svjesniji što mogu i moraju očekivati od “svog” agenta. Također se nadam da će “polu agenti” i “lovci u mutnom” shvatiti da im među profesionalcima s tolikim rasponom znanja nije mjesto te polako odustajati. A možda najbitnije što želim postići je da neki novi mladi agenti, koji tek ulaze u posao ili o tome razmišljaju budu svjesni da im je ljestvica visoko podignuta i da ništa manje od toga tržište neće prihvatiti.Ovaj blog ću završiti riječima . . .

Ponosna sam što sam agentica za nekretnine!

objavljeno 28.06.2018 godine

Podijeli članak