PRODAJA NEKRETNINA ILI UHODANOG POSLA
Relativno često nam se javljaju prodavatelji nekretnina zainteresirani prodati svoju nekretninu s uhodanim poslom. To su uglavnom restorani ili kafići, međutim to mogu biti i objekti s apartmanima koji vrše turističku djelatnost, uhodni saloni ljepote i sl. Vrijednost takvih nekretnina ne može se računati isključivo po vrijednosti nekretnine ili po m2, već je potrebno uračunati dodanu vrijednost posla koji se u toj nekretnini obavlja ili se obavljao. Što je djelatnost koja se obavlja uspješnija, i sama nekretnina je vrijednija.
Svakako da postoje određeni koeficjenti i metode kojima se određuje vrijednost takve nekretnine, međutim sve to pada u vodu kada takva nekretnina dođe na tržište. Niz je faktora koji neku nekretninu čine više ili manje vrijednom i sama statistička procjena nam nije dovoljna već je potrebno sagledati širu sliku.
Primjer
Uzmimo za primjer jedan restoran u središtu nekog dalmatinskog gradića koji primjerice radi već pedesetak godina i ima određeni “starinski” šarm, tokom proteka vremena stekao je reputaciju kultnog mjesta i u svojoj “karijeri” ugostio je niz domaćih i svijetskih “faca”, ima svega stotinjak m2 i ugodnu terasu ispod masline. Diči se odličnim recenzijama i preporukama zbog kojih mu dolaze gosti iz cijelog svijeta.
Nasuprot takvoj nekretnini imamo na sličnoj lokaciji restoran veličine 300 + m2, koji je primjerice u par godina poslovanja bio u zakupu raznim zakupnicima, svaki tek po par mjeseci, recencizje slabe, a gosti samo usputni turisti. Taj nam je restoran uređen po zadnjoj modi i opremljen vrhunskom kuhinjom. . . ali zaista, koja od gore opisane dvije nekretnine, više vrijedi.
Ako ćemo po m2, dvojebe nema, ako ćemo realno i po poslu. . . ni tu nema dvojbe.
Razlog iz kojeg smo izdvojili ovu temu je da educiramo kupce takvih nekretnina, da ne gledaju nužno vrijednost m2 nekretnine, nego priču koja iza te nekretnine stoji.
U pripremi nam je prodaja jednog takvog šarmantnog kultnog restorana. . . čitamo se dalje!