KAKO SPUSTITI CIJENU NEKRETNINE?

Autor:
Diana Perger
Objavljeno:
29/11/2024
Autor:
Objavljeno:
29/11/2024

Vezano uz korekciju cijena, osobno smatram da se ta tema ne može obraditi kroz jedan blog jer je ona izuzetno kompleksna i ulazi u sferu psihologije, međutim podjetiti ću s Vama ću Vam par savjeta;

1.) Kupac bi trebao realno sagledati prednosti i mane određene nekretnine i u financijskom i u emotivnom smislu (npr. je li potrebna adaptacija, ostaje li namještaj, koja je cijena financiranja-kredita, da li je ta nekretnina dugoročno ili kratkoročno riješenje, kako se u istoj osjeća itd.)

2.) Prije odluke koju cijenu bi bilo realno za ponudi Prodavatelju, Kupac bi trebao imati saznanja o tržištu, točnije o postignutim cijenama na toj lokaciji, pri tome ne mislim na neprovjerene priče susjeda, već na realne podatke koje imaju agencije za nekretnine na tom području.  

3.) Prodavatelja je nužno osobno upoznati, saznati njegove razloge prodaje i planove za dalje, te prepoznati najbolji pristup istom.

4.) Toplo preporučam pregovore oko cijene prepustiti profesionalcima koji sve ovo gore navedeno već znaju i koji će imaju realan, neemotivan pristup pregovorima.  

5.) Kod pregovora se trebaju uzeti u obzir i svi uvjeti kupoprodaje kao što su rokovi plaćanja, fleksibilnost oko iseljenja, iznos kapara/učešća itd. Ono što želim naglasiti da najviša ponuđena cijena ne znači nužno da je to najbolja ponuda za Prodavatelja.  

Bitno je za dodati. . . Ukoliko se kao Kupac sami upustite u pregovore, trebali bi se suzdržati od kritika na račun nekretnine!

Cijena se ne spušta na način da prodavatelju ukazujete na mane iste. Prodavatelji su uglavnom emotivno vezani za svoje nekretnine i to će s razlogom shvatiti kao osobni napad. Kupci moraju znati da nečiji izbor npr. keramike, koji se njima ne sviđa, nije razlog zbog kojeg bi prodavatelj bio voljan korigirati cijenu, ali kritika na iste će ih svakako odbiti od razmišljanja da naprave korekciju cijene spram kupca.  

Plastični primjer:

Kupac 1., samostalno u nekretnini komentira raspored prostorija i potrebna ulaganja, uvečavajući ista i komentirajući osobni ukus prodavatelja vezan uz uređenje, te daje svoju ponudu bez točno određenih rokova i uvjete plaćanja.  

Kupac 2. , svoje viđenje nekretine je prenio agentu, dao mu je smjernice, svoje mogućnosti financiranja i prihvatljive rokove. Agent koristi sva svoja saznanja o očekivanjima prodavatelja i mogućnostima kupca, te u tom smjeru na profesionalan način pristupa prodavatelju i prezentira mu ponudu s uključenim svim uvjetima prodaje.  

Zaključak bi bio da konačnu cijenu određuje lokacija, trenutna potražnja, te osobni i profesionalni pristup prodavatelju i nekretnini.  

Podijeli članak